Kohán István klarinétművész Budapesten született, itt kezdett el édesapja vezetésével hangszerén tanulni. A Bartók Béla Konzervatórium különleges tehetségek osztályába járt, majd a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen folytatta tanulmányait. Posztgraduális képzését Japán híres zeneoktatási intézményében, a Tokyo College of Music-on végezte. Jelenleg ezen az egyetemen tanít, és Tokióban él.

 

A klarinétművész igazi díjgyűjtő, ugyanis összesen tizenöt verseny huszonnégy díját tudhatja magáénak. Nemzetközi karrierjét a Kobayashi Ken-Ichiro zsűrielnökletével fémjelzett 11. Tokiói Zenei Verseny megnyerésével indította el 2013-ban. Két évvel később a 84. Japán Zenei Versenyen is első helyezést ért el, valamint a közönségdíjat is elhozta.

 

Olyan neves zenekarokkal lépett színpadra, mint a Tokyo Philharmonic Orchestra, a New Japan Philharmonic Orchestra vagy a Kioi Sinfonietta, illteve olyan karmesterekkel, mint Antonio Mendez, Berkes Kálmán, Kazuki Sawa, Toshiaki Umeda, Masahiko Enkoji vagy Shigeo Genda.

 

Széles klasszikus zenei repertoárja mellett improvizációval, valamint zeneszerzéssel is foglalkozik. Édesapja klezmer muzsikus, a zsidó népzene így ősi nyelv számára, továbbá műveire nagy hatással van a magyar népzenei hagyomány is.

 

Kohán István tizenhét éves volt, amikor Baráti Kristóffal először együtt játszottak, aki már akkor is nagyon különleges és rendkívül tehetséges zenésznek tartotta. „Ezen a hangszeren nehéz egyéni hangot megütni, de neki egyedi játékmódja van, melyben megjelenik a beszédmódja is.” – mesélte róla. „Sokat beszélgetünk, karrierről és az életről is. Végtelenül nyitott, kereső típusú személyiségnek tartom, ami számomra rendkívül szimpatikus egy művészben.”

 

Tovább a művész honlapjára: http://www.istvankohan.com/